Graag besteden wij aandacht aan de grootste landelijke post-it art actie van Nederland: Vergeet de vergeten kinderen niet! Door in heel Nederland vrolijke Post-it Art op te hangen, wil de Stichting in de aanloop naar de Week van het Vergeten Kind (29 jan – 4 feb) alvast aandacht vragen voor én een signaal van hoop geven aan de 38.000 vergeten kinderen in opvanglocaties in Nederland.
Pleegzorg Nederland
Vergeten kinderen zijn kinderen die mishandeld, misbruikt, verwaarloosd, verstoten of gevlucht zijn en opgroeien in sobere instellingen met minimale speelmogelijkheden en specialistische begeleiding. ‘Vergeten in het oog van ’t grote publiek, maar zeker niet door de bevlogen professionals in de zorg.’ Om die reden verbindt Stichting het Vergeten Kind zich dit jaar aan Pleegzorg Nederland, want: Elk kind verdient het om in een warm en veilig huis op te groeien.
Daphne Schreuder: programma directeur van Het Vergeten Kind
“In een opvanglocatie is het leven van kinderen enorm begrensd. Door teruglopende subsidies kan er steeds minder, terwijl deze kinderen juist extra aandacht nodig hebben. Deze kinderen hebben een betere kans op een zelfstandige toekomst door ze op te vangen bij goede pleegouders of in gezinshuizen.” Juist daarom zoekt Het Vergeten Kind tijdens de actie aansluiting met Pleegzorg Nederland en hun pleegouders wervingscampagne waarvan het doel is om in een jaar tijd 3.500 nieuwe pleeggezinnen te werven voor kinderen die niet thuis kunnen wonen.
“Post-its?”
Het geheugensteuntje om niets te vergeten zijn natuurlijk Post-it® notes. Speciaal voor deze actie heeft Stichting het Vergeten Kind haar eigen Post-it® Art gemaakt. Het harten huisje logo staat centraal tijdens de actie en symboliseert het uiteindelijke doel: alle kinderen een goed thuis geven, met een hart dat staat voor liefde en hoop. Er hangen inmiddels al bijna 2000 hartenhuisjes door heel Nederland. Scholen, bedrijven, particulieren, maar ook wij van VivOnline doen mee! Schreuder: ‘Dit is precies waar we op hoopten: zoveel mogelijk zichtbaarheid creëren en zo een signaal van hoop te geven aan de Vergeten Kinderen.’
De week van het vergeten kind 2016
De Week van Het Vergeten Kind is een initiatief van Stichting Het Vergeten Kind en staat in het teken van ‘vergeten’ kinderen in opvanglocaties. Tijdens de Week van het Vergeten Kind organiseert de stichting elke dag een activiteit om deze kinderen ‘zichtbaar’ te maken en om ze zelf te laten spreken in plaats van dat er over hen gesproken wordt. Zoals de première van Het Vergeten Kind Filmfestival in Pathé Tuschinski, de talkshow ‘Vergeten Kind Talks’ in de setting van RTL Late Night en de Junior Persconferentie in Madurodam. Meer informatie over de Week van het Vergeten Kind 2016 en de volledige agenda kun je hier vinden!
Gerelateerde berichten
2 december 2016
Het perfecte recept voor een healthy Chai Latte
3 september 2015
Boerenkoolchips
26 augustus 2016
FRISSE ZOMERSE SNACKS
4 oktober 2018
Bijenpollen: een van de meest voedzame superfoods
2 januari 2020
Bananen mug cake, uit mijn boek ‘Gezonder met Viv’
31 december 2018
Gezonde borrelrecepten voor de nieuwjaarsborrel!
9 juli 2014
Frisse mango-kwarktaart
8 april 2016
Havermout pannenkoeken met appel
17 januari 2019
Kefir is goed voor je darmflora
16 maart 2015
Superfood nummer 1: pruimen
23 augustus 2016
VOEDING MET VIV: EETDAGBOEK JET VAN NIEUWKERK
30 november 2020
Sint is in het land! Tijd voor gezonde en glutenvrije pepernoten
25 oktober 2016
HELLOFRESH BLOG BATTLE: DE UITSLAG
9 september 2018
Allergie of intolerantie: wat is het verschil?
13 april 2020
5 Gezonde manieren om je dag goed te beginnen
29 mei 2016
Je eigen pad bewandelen
3 december 2015
Ontgif je groenten
11 februari 2019
Dit recept wil je: gezonde kikkererwten pannenkoeken
7 april 2016
Ratatouille: een perfect zoetig groentegerecht
9 juli 2016
Sinaasappelkip (kids love it)
21 juli 2015
Inspiratie gerecht van mama’s!
18 juni 2016
Tips voor een slank lichaam!
19 maart 2016
Kleurrijk eten met kinderen
23 december 2015
Gratis lezing: Geluk en succes in overvloed
10 juni 2015
SLA: het kookboek
6 september 2016