Juicy tips 

  • Vervang je ontbijt voor een smoothie
  • Vult de smoothie niet genoeg? Voeg wat plantaardige proteinepoeder of havermout toe, zo kan je wel even door
  • Eet als tussendoortje een stuk fruit
  • Zorg voor de juiste apparatuur, een juicer en een blender (of staafmixer) zijn essentieel
  • Was alle ingrediënten voordat je begint
  • Gebruik waar nodig biologische producten. Probeer in elk geval van de volgende producten de biologische variant te kopen:

-Appels

-Bleekselderij

-Komkommers

-Spinazie

-Bladgroenten (en alle sla soorten)

-Courgette

  •  Snij van ananassen altijd de harde schil af
  • Gebruik waar mogelijk producten van biologische oorsprong
  • Begin altijd met een appel en eindig met een appel, tenzij er ananas in de juice zit dan eindig je daarmee
  • Drink je smoothie met hele kleine slokjes, je mag er gerust een half uurtje over doen
  • Drink je smoothie altijd zo koud mogelijk
  • Groene bladgroenten zijn onderling vervangbaar, je kunt dus bijvoorbeeld boerenkool gebruiken als je geen spinazie hebt. Experimenteer gerust en voeg bladgroenten toe, hierbij kan je denken aan sla (rucula, romaine, gemengde sla), spinazie en boerenkool
  • Maak de juicer gelijk schoon nadat je deze gebruikt hebt, zo staat hij altijd klaar voor als je hem nodig hebt
  • En niet vergeten: geniet ervan!

 

Dag 1 Groener dan groen

Ingrediënten

2 appels (Granny Smith)

1 stengel bleekselderij

½ komkommer

½ citroen (geschild het wit er nog aan)

handvol boerenkool

½  avocado

Bereiding

Juice alle ingrediënten behalve de avocado. Schenk de smoothie samen met een paar ijsklontjes in de blender en doe daar de avocado bij. Mix alles tot een romige smoothie.

Waarom deze smoothie goed voor je

Deze smoothie zit boordevol vitamines, mineralen en antioxidanten. De goede, essentiële vetten in de avocado spelen een grote rol in de opbouw van cellen en geven voldoende energie om een paar uur geen hongergevoel te hebben.

FullSizeRender-16