Gezond leven is makkelijker dan je denkt. Met deze tips, leef jij ook nét wat gezonder!

Goed slapen

Heb je vaak problemen om vlot in slaap te raken? Zet dan een uur, of twee, voor je naar bed gaat alle elektronische apparaten en heldere lichten in huis uit. Helder licht houdt je alert en wakker. Pak een boek.

Koken op lage temperatuur

Kook op je gemak, zonder al te veel vet, op een lage temperatuur. Voeding koken op een trage manier en op lage temperatuur zorgt ervoor dat je alle nuttige voedingsstoffen gebruikt.

Snack behoefte

Heb je behoefte aan een snack? Probeer dan eens 3 of 4 stengels selderij. Het zal je helpen om je eetlust af te remmen.

Op een been staan

Sta minstens 1 keer per dag gedurende 1 minuut op één been. Herhaal in de loop van de dag met het andere been. Deze oefening is goed om de dichtheid van een gezond skelet te bevorderen.

Houd je geest scherp

Dit is het geheim van een langer en gezond leven. Leer iets nieuws aan, zoals een andere taal. Hou nooit op met nieuwe dingen te leren.

Blijf weg van de weegschaal

Een betere indicatie van hoeveel gewicht je verliest is hoe goed je kleren je passen.

Supplementen innemen

Als je soms problemen hebt met het inslikken van supplementen, kun je ze beter innemen met wat warm water of warme thee. Op die manier worden ze zachter en glijden ze vlotter naar binnen.

Allergie

Gebruik luchtfilters en hypo-allergetische lakens en dekens. Je zult er van versteld staan hoe goed deze alternatieven hun werk doen!

Start je dag met havermout

Havermout zit boordevol vezels waardoor het je bloedsuikerspiegel stabiliseert en de kans op diabetes verlaagt.  Kies de grove variant. Dan heb je iets te kauwen en er zitten de meeste voedingsstoffen in!

Beweeg

Ben je moe en lusteloos? Ga dan bewegen! Wandelen, fietsen, zwemmen, dansen, het maakt niet zoveel uit wat je doet, als je het maar doet!

Een goede gezondheid begint bij jezelf!

 

 

Tekst: Hanneke de Haas voor VivOnline