Heb je inspiratie nodig voor lekker en gezond broodbeleg op je glutenvrije/ speltboterham of rijstwafel? Lees dan snel verder.

Hier een lijstje met fijne tips, met zowel opties voor vlees, vis, vegan en zoet, om lekker mee te variëren!

Biologisch, zonder suiker, koelmelk en E-Nummers

Er zijn natuurlijk een heleboel factoren waar je naar kunt kijken wanneer je op zoek bent naar gezond broodbeleg. VivOnline gelooft in de kracht van een pure basis, en kiest daarom het liefst voor zoveel mogelijk onbewerkte producten. Dan zit je eigenlijk altijd goed! Daarom hebben wij in dit lijstje geselecteerd op suikervrij, koemelkvrij, E-nummervrij, waarbij vlees en vis het liefst biologisch. Probeer bovendien vooral lekker af te wisselen, want een gevarieerd voedingspatroon is het beste voor jou en je lijf.

VIS of VLEES

  • Biologische kip,- of kalkoenfilet (let goed op de verpakking of er toch geen E-nummers of suiker toegevoegd is.
  • Biologische rosbief met roomboter
  • Gerookte makreel, liefst van de visboer
  • Tonijn met wat mayonaise (bio) en wat rauwkost
  • Eitje met avocado
  • Geitenkaas met rauwkost of hummus en eventueel wat pijnboompitjes

VEGAN

  • Pesto, bijvoorbeeld deze spinaziepesto die ook geschikt is voor de lunch
  • Avocado met bijvoorbeeld een likje mayonaise (bio) en wat zout en peper.
  • Hummus met wat tomaatjes, komkommer, kiemen en wat himalaya zout
  • Bietenhummus met wat rauwkost
  • Groenten spread, lekker om zelf te maken met wat olijfolie en knoflook
  • Notenpasta zoals bijvoorbeeld cashewnoten pasta, of op basis van gemengde noten

ZOET

  • Zelfgemaakte chocopasta, zonder suiker
  • Kokosvet, met plakjes banaan en wat kaneel erover
  • Dadelstroop met schijfjes of appel of peer
  • Aardbeien, bijvoorbeeld met verse basilicum of munt en wat balsamico
  • Rauwe honing, eventueel met walnootjes voor een lekkere bite

 

Het allerlekkerste is natuurlijk om dit beleg op een zelfgemaakt glutenvrij broodje te eten. Klik snel hier om te zien hoe je dit maakt.