In de wintermaanden heeft iedereen er last van: een lekker warm bed waardoor je je ’s ochtends liever nog even omdraait. Laten we eerlijk wezen, je lijkt ook wel gek om rond het vriespunt jezelf in het zweet te werken. Toch vind ik, en velen met mij, het heerlijk om de dag te beginnen met een lekkere work-out. Hoe je nu wel dat bed uit komt als die wekker om 06.30 uur gaat? Hier acht tips:

1. Kinderachtig maar zeer effectief: leg je wekker buiten je bereik waardoor je je bed uit moet om hem uit te zetten.

2. Snooze niet! Iedere keer als je weer in slaap valt krijg je minder zin, heb je minder tijd en uiteindelijk te weinig zin+tijd om te gaan.

3.Vertel tegen je huisgenoten/partner/collega’s de dag van te voren dat je gaat sporten. Hoe vervelend is het om vervolgens nee te moeten antwoorden wanneer diegene vraagt of je lekker hebt gesport? Schuldgevoel is een goede motivatie!

4. Prepping is the key! Leg de avond van te voren je kleren klaar en bedenk vast welke work-out je de volgende dag wil doen. De smoes: ik weet geen leuk hardloop rondje kun je dan ’s ochtends niet gebruiken.

5. Meld je aan voor een early bird! Tegenwoordig bieden veel sportscholen ‘early bird trainingen’ aan. Of het nou yoga of bootcamp is, wanneer je online al betaald hebt, is het zonde van je geld om niet te gaan toch?

6. Spreek af met een sportbuddy als je dat prettig vindt! Motiveer elkaar en laat de ander niet in de steek.

7. Een nieuwe outfit: niet een tip die je wekelijks kan gebruiken maar zo af en toe wel. Sporten is zooo veel leuker in je nieuwe flitsende outfit!

8. Denk aan het gevoel erna, hoe lekker je ook ligt, volgens mij heeft niemand ooit een rotgevoel overgehouden aan sporten.

Tekst: Lizzy Satink voor VivOnline