Heerlijk een stuk watermeloen, zeker met een heerlijk zomerzonnetje. Maar wist je dat het naast heel lekker ook heel gezond is?

Lycopeenbommetje

De watermeloen barst van lycopeen, een krachtige antioxidant. Er zit zelfs meer in dan in tomaten. Kies een watermeloen met fel rood vruchtvlees en zo rijp mogelijk.  De pitloze variant bevat zelfs vaak nog meer dan de watermeloen met pitten.

Rijk aan aminozuur

De watermeloen is rijk aan aminozuur, dit kan je bloeddruk verlagen en is erg goed voor je hart.

Goed voor de ogen

Slechts 1 portie watermeloen voorziet je in 30% van je dagbehoefte vitamine A. Deze voedingsstof is een van de sleutels om je ogen gezond te houden.

Hydrateren

De watermeloen bestaat voor 92% water, dus het is een eenvoudige eén lekkere manier om gehydrateerd te blijven.

Zachte huid

Vitaminen A, B6 en C in watermeloen helpen je huid zacht, soepel en soepel te blijven. Omdat het vol zit met water, maak je met watermeloen ook een geweldig gezichtsmasker. Meng 1 eetlepel watermeloen sap met dezelfde hoeveelheid Griekse yoghurt. Verspreid het over je gezicht en laat 10 minuten intrekken om een ​​droge, doffe huid af te weren. Afspoelen en droogdeppen.

Door: Anne van Engelen