Tijdens de paasdagen is het altijd weer een uitdaging om je niet misselijk te eten aan die vrolijk gekleurde paaseitjes en heerlijke paasbroden. En heb je eindelijk de moed verzameld om het zoveelste lekkere, maar niet zo gezonde hapje af te slaan, schreeuwt je partner, vader, moeder, broer, zus, vriend, vriendin, of collega (de ‘saboteurs’) dat je niet zo ‘ongezellig’ moet doen. Be strong!

Eten en gezelligheid hebben niks, maar dan ook niks, met elkaar te maken. JIJ bent gezellig en niet het paaseitje. Neem verantwoordelijkheid voor jouw eigen leefstijl en wees trots op jezelf! Hierbij 6 tips die je kunnen helpen dit weekend.

  1. 1. Ga niet met je saboteurs in discussie

    (dat werkt vaak averechts), maar probeer te begrijpen waarom ze dit doen (vaak hebben zij er helemaal geen baat bij dat jij in de beste shape van je leven komt of zouden ze zelf ook graag die knop omzetten, maar lukt het ze niet).

  2. Neem je omgeving mee in je veranderingsproces.

    Leg uit waarom je dit wilt en vraag om hun steun. Na verloop van tijd komen ze je misschien zelfs wel om raad vragen.

  3. 3. Blijf dicht bij jezelf en geloof in jezelf.

    Neem verantwoordelijkheid voor je eigen leven en wat de rest ervan denkt, doet er niet toe.

  4. 4. Tijd voor een sociale schoonmaak?

    Mensen waarvan je het gevoel hebt dat ze je niet steunen of misschien zelfs tegenwerken hebben een negatieve invloed op je leven.

  5. 5. Omring je met positieve mensen.

    Mensen die je steunen, dezelfde passie hebben en/of inspireren.

  6. 6. Accepteer dat er altijd ‘’saboteurs’’ in je leven zullen zijn.

    Hoe je ermee omgaat is een tweede.

Meer tips tegen overeten vind je hier, maar ook hier, en tot slot ook nog hier!
Vrolijk Pasen (enne.. een beetje zondigen mag best hoor!)

Bron: personalbodyplan.com

Tekst: Evelien Blom voor VivOnline