Het antwoord op deze vraag is ja. Waar slechte voeding een slechte invloed heeft op je hormoonhuishouding, heeft gezonde voeding een positieve invloed. Een manier om je hormoonhuishouding op orde te krijgen, is juist door het eten van gezond voedsel. Als je je niet zo fijn voelt, grijp je al snel naar ongezond voedsel. Maar dit zorgt er vaak voor dat je je nog slechter gaat voelen! Wat voor voedsel je dan het beste kunt eten? Met welke producten kun je het beste je koelkast vullen? Kijk maar eens hieronder!

Eieren

Eieren worden veel gegeten en dat is niet zonder reden. Ze zijn lekker, bevatten veel goede vetten en aminozuren. Hormonen zijn gemaakt van aminozuren. Ook bevatten eieren veel proteïne.

Kokosyoghurt

Yoghurt bevat goede bacteriën en kan erg lekker zijn. Yoghurt op basis van kokos is lactose vrij en super goed voor je lijf.

Bosbessen en aardbeien

Verse en organische bessen zitten vol met antioxidanten en stabiliseren je bloedsuikerspiegel. Daarbij komt ook nog eens dat ze vol zitten met gezonde vezels.

Amandelmelk

Ongezoete amandel melk is een geweldige vervanger voor lactose drankjes. En het smaakt ook nog eens zeer lekker.

Kokoswater

Het drinken van kokoswater is een fijne manier om aan je vocht te komen. Er zit veel magnesium in en het is ook goed voor je als je een te hoge cholesterolwaarde hebt. Neem de meest zuivere vorm van kokoswater.

Glutenvrij brood

Overstappen op glutenvrij kan wat lastig zijn voor degenen die van brood houden. Maar glutenvrij brood vult goed en is ook nog eens fijn voor je darmen.

Groene groenten

Spinazie, broccoli, het zijn twee voorbeelden van heel gezonde groenten. Ze zorgen voor sterke botten, een sterk hart en de opbouw van spieren.

Avocado’s

Een fantastische, vette vrucht. Het schijnt dat je eerder zwanger raakt als je veel avocado eet. Om het nog maar eens over hormoon voedsel te hebben…

Biologische kip en kalkoen

We hebben eiwitten nodig om aminozuren te maken die onze hormonen weer maken. Te weinig eiwitten kan leiden tot vroegtijdige veroudering. Kip en kalkoen bevatten beiden veel eiwitten en zijn ook nog eens mager.

Nectarines, appels, limoen en peren

Twee woorden: veel vezels!

Als je je niet zo lekker in je vel voelt, denk dan aan dit artikel en sla gezonde voeding in. Je zult je er echt beter door voelen!

Tekst: Hanneke de Haas voor VivOnline

Wil je meer lezen over het in balans brengen van je hormonen? Bestel dan mijn boek ‘Herstel je hormonen’ en start met mijn 10-stappenplan.