Beginnende rimpels? Veel vrouwen grijpen naar botox. Maar als gezondheidscoach probeer ik toch liever gezond te eten tegen beginnende rimpels, dan me vol te spuiten met gif. Een mooie huid is waar wij vrouwen allemaal van dromen en daar willen we veel voor doen. Dus een gezond eetpatroon is daarbij een must. Want werken aan je binnenkant resulteert in een mooie en egalere huid.

Ik heb wat healthy tips voor je hoe je met kleine aanpassingen je huid weer kunt laten stralen.

Tips

  1. Vervang suiker door stevia, rauwe honing of gedroogd fruit en drink zo min mogelijk frisdrank en vruchtensap
  2. Vervang koemelk door rijste-, amandel-, hazelnoot-, soja ( met mate)- of kokosmelk
  3. Vervang normaal (tarwe)brood door zuurdesembrood, speltbrood of rijstwafels of havermout
  4. Vervang witte pasta en rijst door volkoren (spelt)pasta, zilvervliesrijst of, nog beter, quinoa
  5. Vervang normale aardappels door zoete aardappels (bataat)
  6. Vervang varkensvlees door kip en kalkoen
  7. Vervang pakjes, zakjes en blikjes door (verse) kruiden en echte producten
  8. Vervang ongezonde snacks door (gedroogd) fruit, rauwkost, eieren, noten en gezonde zelfgemaakte tussendoortjes
  9. Vervang brood bij het ontbijt door havermout en bij de lunch door een salade
  10. Eet ’s avonds veel groenten en zo min mogelijk koolhydraten
  11. Vervang halvarine, margarine en bakboter door roomboter, olijfolie, kokosolie en ghee
  12. Vervang koffie door kruidenthee of water (met citroen)
  13. Drink regelmatig een (groene) smoothie
  14. Drink 2 liter water per dag. De dag beginnen met een glas warm water met citroen is helemaal goed
  15. Eet zoveel mogelijk biologisch om zo min mogelijk gifstoffen binnen te krijgen

Mijn favoriete beauty product

Een van mijn favoriete huidverzorgingsproducten is Loïs-Lee, dit is een heerlijk drie stappen plan om je huid te verzorgen, te voeden en te reinigen. Lees hier alles over Loïs Lee.

Tekst: Vivian Reijs